The patient in the teaching-learning process at the Cuban medical university. Part I: Didactical perspective
Abstract
The patient in the teaching-learning process at the Cuban medical university. Part I: Didactical perspectiveDownloads
References
1. Ministerio de Salud Pública. Orientaciones metodológicas sobre educación en el trabajo. Instrucción VAD No. 3/90. La Habana: MINSAP; 1990.
2. González Castro V. Teoría y práctica de los medios de enseñanza. La Habana: Editorial Pueblo y Educación; 1986.
3. Díaz Velis Martínez E, Ramos Ramírez R. Reflexiones orientadoras sobre la Didáctica Especial en las asignaturas clínicas. Edumecentro [Internet]. 2013 [citado 30 Abr 2020];5(1):30-46. Disponible en: http://www.revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/208
4. Fernández Sacasas JA. La triangulación epistemológica en la interpretación del proceso de enseñanza-aprendizaje de la medicina. Educ Méd Super [Internet]. 2012 [citado 30 Abr 2020];26(3). Disponible en: http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/54/44
5. Álvarez de Zayas CM. Didáctica: La escuela en la vida. La Habana: Editorial Pueblo y Educación; 1999.
6. Labarrere G, Valdivia GE. Pedagogía. 2ª ed. La Habana: Editorial Pueblo y Educación; 2014.
7. Salas Perea RS, Salas Mainegra A. La educación en el trabajo y el individuo como principal recurso para el aprendizaje. Edumecentro [Internet]. 2014 [citado 3 May 2020];6(1):6-24. Disponible en: http://www.revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/362
8. Feldman D. Didáctica general. 1ª ed. Buenos Aires: Ministerio de Educación de la Nación; 2010.
9. Bliss M. William Osler: A Life in Medicine. Toronto: University of Toronto Press; 2002.
10. Salas Perea RS, Salas Mainegra A, Salas Mainegra L. El profesor de la Educación Médica contemporánea. Educ Méd Super [Internet]. 2018 [citado 4 May 2020];32(4). Disponible en: http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/1570/730
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.